Travels

28 november 2017 - Loo, Nederland

Terwijl ik dit schrijf ben ik alweer in het natte Nederland aanbeland. Ik heb de afgelopen drie weken echt ontzettend veel gezien en meegemaakt tijdens mijn reis. Ik ben begonnen met mijn reis naar San Francisco, na een goede 12 uur in de trein ben ik daar 's avonds aangekomen en meteen richting mijn hostel gegaan. Ik moest even vier trappen op wat ontzettend zwaar was met mijn enorme tas, maar het was er erg leuk en gezellig. En je mocht er de hele dag gratis peanutbutter jelly sandwiches eten. Niet mijn favoriet kan ik je zeggen haha. De volgende dag had ik de hele dag om te besteden. Ik heb in het centrum een fiets gehuurd en ben toen richting het Ferrybuilding gefietst. Vanaf daar de kust gevolgd langs alle pieren naar de beroemde brug. Vooral pier 39 was heel erg leuk, veel winkeltjes en eettentjes en een boel luierende zeehonden. Het was een erg mooie route om te fietsen en heb veel gezien onderweg. Ik ben ook de brug over gegaan en toen aan de andere kant met de ferry weer terug. Ook dit zorgde voor een mooi uitzicht. Nadat ik de fiets heb terug gebracht heb ik nog even een ritje gemaakt in het beroemde trammetje, kan ik ook weer zeggen dat ik daar ben in geweest. De volgende ochtend moest ik weer heel vroeg met de bus om op tijd in de trein te kunnen stappen. Wanneer ik moest overnachten in de trein had ik een roommette geregeld, heel erg klein maar wel leuk en knus om in te slapen. Nu ging ik onderweg naar Chicago en dit was het langste stuk dat ik in de trein moest zitten, 52 uur, wat er 57 werden vanwege een motor die gemaakt moest worden op een gegeven moment. Het treinen was wel heel erg leuk. Je komt langs hele mooie landschappen die je ook echt ziet veranderen naar mate je het land doorkruist. Ook was het eten erg goed en kon er dan altijd een praatje gemaakt worden met iemand. In Chicago had ik uiteindelijk dus wat minder tijd te besteden omdat ik nu 's avonds pas aan kwam, maar de volgende dag ben ik door museum park gelopen en vanaf daar naar Navy Pier. Veel kunst gezien onderweg en nog een bezoek gebracht aan het cultureel centrum van Chicago waar ook een gratis tentoonstelling was. Alles gerelateerd aan architectuur. Vanaf de pier heb ik nog een architectuur boottocht gedaan, de man op de boot kon er leuk over vertellen en op deze manier heb ik snel veel kunnen zien. Daarna weer teruggelopen want we moesten de trein weer in. Volgende stop, New Orleans, daar was het gelukkig weer wat beter weer want Chicago was best koud. In New Orleans had ik twee dagen, ook hier verbleef ik in een heel erg leuk hostel, groot en erg netjes. In New Orleans heb ik gereisd met het trammetje. Daarnaast ook veel gelopen natuurlijk, want dan zie je toch ook wel veel. Ik heb daar een Haunted History tour gedaan, waar je eerst een drankje kreeg om het extra spannend te maken haha. Het was wel erg leuk en ze zijn daar erg overtuigd van de geesten die er ronddwalen. De volgende dag heb ik een swamp tour gedaan met een airboot. Dit was erg leuk en die meneer kon ook veel vertellen over de natuur en hoe alles zo ontstaan is. We hebben best veel alligators gezien, niet hele grote maar toch. Die avond heb ik dan ook alligatorstaart gegeten. Het was erg lekker bereid, net kip. De volgende ochtend weer vroeg de trein in. Onderweg nog een overstap gehad in New York, waar ik een nacht heb gespendeerd en toen eerst door naar Niagara Falls. En ik neem het terug, Chicago was niet zo koud, HIER was het pas koud. Ik was eigenlijk aan de late kant in het jaar hier omdat er door de kou en ijsvorming veel uitlichtplekken af waren gezet en de boot vaarde ook niet meer. Maar desalniettemin was het ontzettend mooi. Ik heb de watervallen zowel in het donker als in het licht gezien, dat verschil is ook erg leuk. In het donker staat er een grote lamp op die van kleur verwisseld en daar achter alle lichtjes vanuit Canada, erg mooi. na Niagara Falls stapte ik alweer voor de laatste keer in de trein, eindhalte New York. Toen ik aan kwam lag Joyce al voor pampus in bed. Het was erg gaaf om samen een aantal dagen in New York door te brengen. Het was erg druk, want ze hadden vakantietijd vanwege Thanksgiving, maar ook wel gaaf om deze tijd in Amerika door te brengen. We hebben veel gezien en gedaan. 5th Ave, Times Square, Rockefeller Center, Central Park. We hebben geschaatst naast de enorme kerstboom, een boottocht onder de Brooklyn Bridge door en langs het Vrijheidsbeeld, de Thanksgiving parade gezien, 9/11 memorial bezocht, Black Friday overleefd en ik heb Joyce meegenomen naar The Phantom of the Opera op Broadway. We hebben een hele fijne tijd gehad. Nu weer wennen aan het Nederlandse leven en hopelijk deze ontzettend gave en leerzame ervaring omzetten naar een inzetbaar middel tijdens mijn zoektocht naar een baan in de televisie- en filmindustrie.

1. Eef:
    28 november 2017
    Lieve Chantal, en zo is de tijd toch echt omgevlogen. Heb genoten van je reisverslag en van je prachtige foto's. Dankjewel dat we zo mochten meegenieten. Lukt het een beetje met wennen hier in Nederland? Dikke kus en tot snel xxx
  2. Martin & Maria Ebben:
    28 november 2017
    Geweldig Chantal! Je hebt in korte tijd heel veel gezien en veel ervaringen opgedaan! Ik vind het nogal wat in je uppie en ik heb toch ook best wel wat alleen gereisd, ook naar de USA. Leuk dat Joyce je de laatste week kon bezoeken en jullie samen hebben kunnen genieten van New York. Nu weer terug in Nederland valt misschien wel even tegen. Maar dat komt vanzelf weer op z’n pootjes! Dank je wel dat je al je avonturen wilde delen. Zien we elkaar volgend jaar in Frankrijk?
    Liefs, Maria 👍😉🗽