En adem uit

28 oktober 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Nou na vorige week het blogje even te hebben overgeslagen zal ik het nu even inhalen. De afgelopen twee weken zat vol met de ontwikkeling van ons eindproject. We begonnen met de allerlaatste echte lesweek. Dit betekende voor de laatste keer screenwriting en cinematography. We kregen nog de laatste tips & tricks mee voor onze eindfilm en daar moesten we het dan mee doen haha. Maandag 16 oktober ben ik ook voor gesprek geweest bij een locatie en ik heb het voor elkaar gekregen, een karaoke bar midden in Koreatown word de hoofdlocatie voor mijn film. Het heeft helaas wel wat moeten kosten, maar dat is voor LA niets bijzonders. Dat was in ieder geval een last van mijn schouders dat de locaties rond waren. Verder moesten we vee tussendoor de lessen doen. Ik moest op jacht naar props, ik hield nog een casting/tableread met acteurs, de vergunning moest worden gehaald en betaald, de afspraken met de karaokebar op papier en ik moest nog een dimmer halen bij een verhuurbedrijf want die hadden we op school niet beschikbaar voor onze groep helaas. Toen dat allemaal geregeld was, was het vorige week zaterdag de eerste dag dat we gingen draaien. Iedereen van onze groep kreeg 1,5 dag en we trapten af met de film van Larissa. Alles in haar eigen appartement gefilmd. Maandag was het mijn beurt in de karaokebar, dinsdag Lucas bij hem thuis en in een diner, woensdag Lucas bij hem thuis, donderdag Siddharth in zijn appartement, vrijdag Adham in de tuin van goudklasgenoot René, vandaag weer een stukje voor mij in het appartement van Siddharth en morgen maken we de film van Siddharth af in een lokaal in school. We hielpen elkaar met alles wat nodig was, dus wij waren een crew van 5 en wanneer nodig waren we ook aanwezig in de film met een minirolletje. Vind onze leraar directing ook belangrijk dat we ervaren hoe het is om te acteren. Nu hadden we hier en daar wel een paar vrije uurtjes dus woensdag zijn we naar de film geweest, 'To Save A Sacred Deer', wat gegeten en over de Walk of Fame gelopen. Vrijdagavond gingen we na het filmen naar het gebouw waar Larissa en Siddharth hun appartement huren. Adhara (4-weeks programma) was ook langs gekomen, super leuk want ze is een goede vriendin geworden. We hadden allemaal wat te drinken gekocht en de moeder van Larissa had heerlijk risotto voor ons gekookt, heerlijk buiten gezeten en gekletst. Vandaag begon ik pas eind van de middag met filmen, dus ook weer ruimte voor wat leuks. Ik ben met Adhara, Lucas, Larissa en haar moeder naar het LACMA geweest (Los Angeles County Museum of Arts). Het is echt enorm groot en er zijn heel veel mooie dingen. Ik vond ook dat de Nederlandse kunstenaars goed vertegenwoordigd waren dus dat was wel leuk om de anderen te laten zien. Nou dat was het tot nu toe. Volgende week kan ik jullie over mijn laatste NYFA week vertellen. Groetjes!

1. Conny van Remmen:
    29 oktober 2017
    Wat weer een super drukke periode vol mooie ervaringen.
    Succes op het afronden van het eind project 💋❤️
  2. Opa van Remmen:
    30 oktober 2017
    Fijn weer wat van je te horen,
    Doe je best met het laatste stuk, geniet er van.
    Opa