NYFA!

17 september 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Nou dat was hem dan, de eerste week school zit er al weer op! Ik heb deze week zes dagen les gehad en het zijn goed gevulde dagen. Meestal van 09.00 tot 19.00, maar ook wel eens tot 22.00. Alleen de zaterdag is korter. Maar het is zo ontzettend gaaf allemaal, dat de dagen voorbij vliegen. Ik zit in een hele leuke internationale groep mensen, er is maar een Amerikaan bij. Iedereen is heel erg enthousiast over de deelname aan dit programma en dat is erg fijn. Ook de leraren zijn erg indrukwekkend, ze zijn allemaal nog steeds onderdeel van de industrie en geven daarnaast dus les op NYFA. Het is heel erg interessant om te horen hoe ze ons lesmateriaal koppelen aan hun eigen ervaringen. Het fijne aan het programma is ook dat het naast de intensieve uren, ook heel erg hands-on is zoals ze dat noemen. Deze eerste week stonden we meteen met een camera in onze handen, met editing software voor onze neus en een pen in onze hand. We hebben de eerste casting achter de rug en morgen! gaan we onze eerste officiële film draaien. De opdracht is Mise-en-Scène, dus een minuut, zonder tekst en in een vast frame. Deze film gaan we in Griffith park draaien, wat vrij dicht bij de school is, maar we gaan ook nog de studios in van Warner Brothers en Universal. Dus dat horen jullie nog! Wat ook leuk is dat NYFA direct naast Warner Brothers zit. En de school zelf heeft niet echt een kantine waar je met z'n allen kan zitten dus vaak eten we bij Warner Brothers, cool toch!? Naast natuurlijk heel veel school hebben we ook nog wat andere dingen gedaan. Donderdag hadden we een lange lunchpauze dus zijn we uit gaan eten bij een pizzeria, Vrijdagavond zijn we met een aantal gaan eten bij een leuk tentje in North Hollywood waar een DJ buiten muziek aan het draaien was en daarna hebben we ergens anders echt een enorme, maar lekkere, margarita gedronken. En zaterdagavond zijn we met een groepje eerst naar de film geweest, Mother! met Jennifer Lawrence en Javier Bardem, en daarna nog een drankje wezen doen en wat gegeten. Al met al een enorm goede week. En zoals het hoort op een zondag, rusten we lekker uit en moeten we ons voorbereiden op de shoot voor morgen. :)

1. Lyda Sloot:
    17 september 2017
    Hoi Chantal, wat fijn dat je het zo naar hebt daar, maak er nog een leuke tijd van daar en genieten.
  2. Eef:
    17 september 2017
    Zo, lange dagen hoor maar wel heel gaaf! En lunchen bij Warner brothers, hoe gaaf is dat! Succes van de week, kijk al uit naar je volgende verslag xxx knuffel uit Nederland
  3. Lyda Sloot:
    17 september 2017
    Hoi, moet natuurlijk fijn dat je het zo naar je zin hebt daar. Ging te snel met typen sorry 😊😊
  4. Conny van Remmen:
    17 september 2017
    Hoi lieverd, wat weer een hoop meegemaakt afgelopen week. Leuk je verhalen te lezen en je foto's te zien.
    Lunchen bij Warner Brothers 😍WAUW 💋❤️
  5. Opa van Remmen:
    Hoi Chantal,
    Fijn dat je zo enthousiast bent,leer veel en geniet er van,hou je taai,Opa
  6. Anneloes:
    17 september 2017
    Wat leuk om te lezen en heel fijn dat je het zo leuk hebt! Wat een ervaringen, geniet enorm! 😘
  7. Oma:
    22 september 2017
    Hallo Chantal,
    Wat fijn dat je het zo naar de zin hebt, en een geweldige mooie foto's.
    En veel leuke nieuwe mensen die je hebt ontmoet en leuke dingen mee doet.
    Ben blij dat ik het zo kan volgen
    Een dikke kus en tot je volgende verhaal.
    Liefs Oma.