Eat, Sleep, Film, Repeat

24 september 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Afgelopen week was de eerste echt super hectische en volle week. Een week die ons waarschijnlijk goed laat zien hoe de rest van het programma eruit gaat zien. We trapten maandag af met het draaien van de eerste film van ons programma. We werden verdeeld in kleine crews van 3 of 4 personen en moesten allemaal een maal de positie van 1st AC (assistent camera), DoP (director of photography), 1st AD/producer en regisseur vervullen. Regisseur bij ons eigen geschreven verhaal en de andere posities bij de films van de andere crewleden. De opdracht was Mise-en-Scene, dus 1 minuut in een vast frame zonder spraak en geluid. We mochten er achteraf wel muziek aan toevoegen. Het was een erg leuke opdracht en een gezellige dag om met alle Filmmaking studenten en acteurs en actrices de hele dag in Griffith Park rond te brengen. Dinsdagochtend was het meteen tijd om te gaan editten, en ja het moest meteen om 12 uur worden ingeleverd. Het was namelijk om 13 uur tijd voor de screening tijdens Directing. Ja geen tijd om er even rustig over na te denken, wat volgens de leraren hier vaak juist voor goede creatieve ingevingen zorgt. Gelukkig kregen alle films positieve reacties. Ondertussen gingen alle lessen gewoon door en moesten we verhalen schrijven, plannen, casten, en production design doen voor onze Productieworkshop in de backlot van Universal Studios en voor ons Continuity project. Wat heel erg fijn was is dat we donderdag vrij waren vanwege Rosh Hashanah, een Joodse feestdag. Dit gaf ons mooi de kans om samen te komen met de crew, alles voor te bereiden en de laatste feedback toe te passen op onze projecten. Gelukkig hebben we lange dagen hier, of korte nachten hoe je het ook wilt noemen, en ben ik er donderdagmiddag ook nog op uit gegaan met drie nieuwe vrienden naar de Studiotour van Warner Bros. Het was echt heel erg leuk! Een uitgebreide rondleiding tussen alle studio's en sets door met veel weetjes over welke films, series en programma's er allemaal gedaan zijn. Op die grote sets word het pas echt duidelijk hoeveel je gefopt wordt. Wel super knap natuurlijk en het was meteen erg interessant voor ons om deze fop methoden zelf te kunnen toepassen in onze films. Zo heb ik zaterdag tijdens het filmen een oranje pion wel vier keer verplaats, in een filmpje van 1 minuut, en dat ga je echt niet zien haha. Het was heel erg gaaf om dat te doen en om dat te doen in Universal Studios. We hadden een heel "dorpscentrum" voor onszelf, wat ervoor zorgde dat iedereen met een andere achtergrond aan het filmen was, super leuk. En we kregen ook nog eens een gratis lunch, die erg geslaagd was. Vandaag (zondag) was het dan tijd voor ons Continuity project. Hiervoor moesten we weer zelf onze acteurs en dit keer ook de locatie regelen. Na de ochtend te zijn gestart met het helpen van een andere crew (ja ja ik ben gewild haha), ben ik 's middags gestart met het regisseren van mijn verhaal, wat echt super grappig is uitgepakt en daarna was een ander crewlid aan de beurt. Morgen gaan we verder met het laatste crewlid van mijn groepje die moet regisseren en dan moet ik daarna nog even shinnen in iemand anders zijn film als actrice haha. Nou dat was me weer een heel verhaal. Dikke knuffel voor jullie allemaal!

1. Opa van Remmen:
    25 september 2017
    Ook dikke knuffel voor jou, fijn dat het zo goed gaat, ben trots op je,opa
  2. Ans Hendriks:
    25 september 2017
    Heel leuk Chantal wat je allemaal mee maakt ik mag je af en toe toch wel volgen? Good luck!!Ans Hendriks
  3. Ellis:
    25 september 2017
    En dan heb je ook nog tijd om te slapen of is dat voor volgend jaar
  4. Conny van Remmen:
    Zoem Zoem Zoem onze bezige Bij 🐝🐝
  5. Eef:
    25 september 2017
    En een dikke knuffel terug. Zooooo harde werkers. Gave foto's weer. Dat je ook nog tijd hebt voor je blog...fantastisch leuk om je zo te volgen. XXX
  6. Chantal van Remmen:
    26 september 2017
    Ans, natuurlijk mag je me volgen, hartstikke leuk.
    En Tjerk, slapen doen we wel weer als deze acht weken voorbij zijn.