Het langverwachte weekend

24 maart 2014 - Denpasar, Indonesië

Dit weekend was dan het weekend naar Ubud. De plaats waar ik van had besloten dat ik er sowieso naartoe wou, al voordat ik weg ging.

Maar voor het weekend heeft natuurlijk ook nog een week gezeten. Een week van een goede beoordeling van school, namelijk met mijn groepje het hoogste cijfer van allemaal gehaald met het project plan, een 7,8. En een week van gezellige avonden en toen we donderdagavond Kuta weer ingingen hebben we Skygarden een keer overgeslagen en zijn we gewoon de straat ingelopen. We zijn rustig en goedkoop begonnen bij een gezellig tentje met lifemuziek waar de vodka-orange maar 15.000 was, nog geen euro dus. En daarna zijn we de Engine Room en de Bounty onveilig gaan maken. Het was een erg gezellige avond met een keer wat andere muziek, maar toch kan Skygarden er niet aan tippen, haha.

Maar dan het weekend. Zaterdagochtend zijn we vertrokken naar Ubud, waar we na een homestay te hebben gevonden een mountainbike hebben gehuurd en de rijstvelden in zijn gegaan. Niet alle stukjes waren even makkelijk te fietsen vanwege modder, heuveltjes en soms erg smalle stukjes. Maar het was echt super mooi om daar tussen het groen te fietsen. Een stukje verder kwamen we weer op een geasfalteerde weg uit, wat ook erg leuk was. We zijn een paar mooie bulten afgesjeesd tussen de huisjes en winkeltjes door. Het was heel grappig, want we wisten niet echt waar we naartoe gingen en hebben op gevoel gereden, maar we reden ineens langs onze verblijfplaats dus dat kwam wel goed uit, haha. Toen zijn we toch nog even wat verder gereden door het stadje heen en toen zijn we naar monkey forrest gefietst. Het was niet heel ver weg en erg leuk. Het bos was erg mooi en de aapjes waren ook erg leuk. Ook hebben ik en een paar andere de aapjes nog op ons gehad. De verzorger lokte ze dan met biscuitjes, dat was erg leuk. 's Avonds was iedereen uitgeput dus na het eten hebben we lekker voor het huisje gezeten en gekaart, ook erg gezellig. Zondag stond de kookcursus op de planning. Dat vond ik echt heel erg leuk, eerst zijn we de markt op geweest en werd ons vanalles verteld over de groenten, fruit en kruiden en waarvoor het werd gebruikt in gerechten. En vervolgens gingen we aan de slag. We hebben allemaal een receptenboekje gekregen waar meer gerechten instaan dan we hebben gemaakt, en een schort. Onder andere hebben we sate lilit en pisang goreng gemaakt. Echt allemaal super lekker. Daarna zijn we nog naar de markt geweest. Het is echt heel erg groot en ze hebben super veel dingen. Iedereen heeft hier even goed ingeslagen voor souvenirtjes voor de thuisblijvers ;). Vandaag was het dan eindelijk tijd voor de olifanten. Toen we in het park aankwamen hebben we eerst even rondgekeken waar de olifanten stonden, waar ze dronken en waar ze gingen zwemmen. Dat was echt al heel erg leuk, maar dat is natuurlijk een beetje een dierentuin gevoel en dat was het echt niet. We gingen per twee in een stoel op een olifant en hebben toen een tochtje in het bos gedaan. Het wiebelt veel en onze olifant had veel honger, maar het was echt heel erg leuk. Vervolgens toen we nog op de olifant zaten hebben de olifanten wat gedronken en hebben ze daarna een rondje langs de rand van het zwembad gedaan, zodat wij niet nat werden, maar alleen de olifant. Na het rijden konden we nog met olifanten op de foto, ze aaien en knuffelen en hebben we ze eten gegeven. Daarna was het tijd voor de show van de baby's. Er waren op het moment vier baby's in het park en drie waren al oud genoeg voor de show. Ze liepen over een balk een, konden zitten, speelde mondharmonica, gingen voetballen, basketballen en schilderen. En natuurlijk hoorde er ook nog een watergevecht bij, hihi. We zijn ook nog even bij de jongste gaan kijken die 1 jaar was. Heel erg schattig, maar toch al best groot en zwaar. Een lunchbuffet hoorde ook bij ons pakket, en dat was echt heel erg goed geregeld en super lekker. Daarna hebben ze ons weer terug naar Denpasar gebracht en hebben we weer een prachtig weekend afgesloten. Echt mijn weekend.

1. Eef:
    24 maart 2014
    weer een superleuk verslag, gefeliciteerd met jullie mooie cijfer! en ik hoor het al, wodka-jus voor nog geen euro...geniet nog even lekker, de tijd vliegt voorbij hè. liefs xxx
  2. Conny van Remmen:
    24 maart 2014
    Super veel weer meegemaakt, zijn er toch een beetje bij zo
  3. Joyce:
    24 maart 2014
    Super leuk allemaal!! Vooral de foto's met de aapjes.. lekker genieten poepie, dikke kus Jezus
  4. Opa van Remmen:
    24 maart 2014
    Fijn dat het met je studie zo goed gaat,prima cijfer hoor,we genieten van je verslag. Geniet maar lekker want de tijd gaat snel. veel liefs en groetjes,xxxxjes Oma/opa
  5. Oma:
    27 maart 2014
    Weer een leuk verslag,vol met geweldige bezoeken,mooie foto's,lekker eten en drinken" voor weinig geld"we gaan verder fietsen Apen,Olifanten.en dan zelf aan de bak op de compleet met boek en schort je hou je houdt het niet voor mogelijk en nog een lunchbuffet,dat is genieten dus lekker doorgaan Knuffel O en O XXX