Tripje hier tripje daar...

16 maart 2014 - Denpasar, Indonesië

Na de week begonnen te zijn met de verjaardag van Kristan moesten we daarna toch echt weer aan de bak voor school. Want de deadline voor het project plan stond gepland, en allemaal goed gekomen natuurlijk. Maar zoals gewoonlijk is school goed te combineren, dus zijn we dit weekend naar Lovina gegaan, dat ligt in het noord-westen van Bali. We gingen met twee auto's met chauffeur/gids, het leuke was dat zij oorspronkelijk uit Lovina kwamen, dus ze konden veel vertellen en zijn onderweg ook op verschillende plekken gestopt. De eerste stop was bij Lake Tempel, een toeristische maar erg mooie tempel aan het meer. Je kon er mooi rondlopen en het uitzicht was echt onbetaalbaar. Vervolgens zijn we twee keer langs de weg gestopt, een keer voor de aapjes, die echt super schattig zijn. En de tweede keer voor weer een mooi uitzicht en een foto momentje bij wat de gids noemde 'twin lakes'. Daarna zijn we doorgereden richting de waterval. Eerst geluncht en toen naar beneden gelopen door een mooi bebost stuk met onder andere bananenbomen, cacoabomen en koffiebomen. De waterval was erg mooi en het water was lekker verfrissend koel. Dat was wel even anders bij de laatste stop die dag. De 'Holy Water Hot Spring' bestaat uit drie zwembadjes met mooie beelden die het heilige water spugen. Het water word verwarmd door de vulkaan en er zit dus ook zwavel in. Dus iedereen was een beetje geel geworden, maar gelukkig konden we dat bij de douche er zo af spoelen. Daarna zijn we afgezet bij het hotel wat we hadden geregeld. Helaas viel dat een beetje tegen, de lobby leek wel een vijf sterren hotel en de rest was net een slecht hostel. Maar ook dat is weer een ervaring natuurlijk en het was maar voor een kort nachtje, want de volgende ochtend werden we om 6 uur opgehaald om dolfijnen te gaan spotten. Samen met tig andere kleine bootje vertrokken we een klein eindje de zee op. En ja hoor, er was een hele groep dolfijnen en het was een race voor de bootjes om er het dichtst bij te komen. Erg mooi om te zien en die bootjes waren echt te schattig! Vandaag zijn we naar een poolparty in Seminyak geweest, erg leuk en gezellig met allemaal roze luchtbedden en opblaasbanden en lekkere muziek. Daarna zijn we bij een tentje in de buurt op het strand lekker wat gaan eten. Wederom weer een prachtige week.

1. Joyce:
    16 maart 2014
    AAH DOLFIJNEN!! echt super gaaf! you know you made me jealous ;)
  2. Opa van Remmen:
    17 maart 2014
    Hallo Chantal,
    Ik zie wel dat je weer een geweldige week gehad hebt, geniet maar lekker, je pa en ma zijn vanmorgen weer goed aangekomen op VDS, wij hopen in mei een paar weken te gaan,
    heel veel groetjes,Xxxxxjes Oma/opa
  3. Oma:
    22 maart 2014
    Hai Chantal,Hier weer een snelle reactie op jou perfect verslag, ik wil niet in herhaling vallen,dan krijg weer het verhaal van de veer en de kont ,jij komt op veel mooie plaatsen,en daar genieten wij ook van mee,en kunnen ons een beetje voorstelling van maken.Maar ik heb ook mijn huiswerk gemaakt.De koe in het reistveld (SAWA) is een Ind tamme buffel ze noemen hem (KARBOUW).De kleine bootjes zijn Ind vaartuigen ze noemen hem (PRAUW) vissersbootje.Zo hoor je nog eens wat,Geniet maar lekker,tot het volgende verslag,Dikke Knuffel O en O XXX