Tik Tak

30 maart 2014 - Denpasar, Indonesië

Over precies twee weken sta ik alweer op Nederlandse bodem, en dat is te merken. Overal is het aftellen begonnen, of mensen nou naar huis gaan of doorgaan naar Thailand. Afgelopen week zijn we nog heel erg druk geweest met school en hebben we een paar lange dagen gemaakt om de deadline te halen. Alles is natuurlijk gelukt en donderdag hadden we dan ook alvast het Farewell Dinner van school, omdat we geen lessen meer hebben, alleen nog maar een toets en presentatie in de laatste week. Voor het eten zijn we met z'n allen in Skygarden geweest, wat zoals gewoonlijk erg lekker was, maar wat stond er een lange rij zeg als je met 90 mensen tegelijk moet eten, pfew. Maar geduld is een schone zaak en er was eten genoeg, dus het ging allemaal redelijk snel. Zaterdag zijn we naar het strand in Seminyak geweest waar we heerlijk hebben geluierd en gegeten, om de drukke week af te sluiten natuurlijk :). Vandaag is het Ngrupuk, dit is de inluiding van het Balinese nieuwe jaar met een Ogah Ogah parade. Dit zijn monsters gemaakt van papier mache om de kwade geesten weg te jagen. Om deze reden is het morgen Nyepi, de stiltedag. We mogen het hotel niet uit en moeten zo min mogelijk geluid maken en het licht aan hebben, want anders zouden de kwade geesten de weg terug kunnen vinden. Dus daarom hebben we vanmiddag allemaal inkopen gedaan om de dag door te komen en zijn we vanavond bij ons in de straat naar de parade wezen kijken. Er wordt ook een heel verhaal omheen verteld, waar wij natuurlijk niks van snappen, maar daarom is het niet minder indrukwekkend en er zijn hele mooie dingen gemaakt door de mensen. Dus ookal mogen we morgen niks doen, het is erg leuk om dit eens meegemaakt te hebben.

1. Conny van Remmen:
    30 maart 2014
    Super leuk om mee te maken, ik ben ook met aftellen begonnen. Geniet van de laatste weken.
  2. Lyda Sloot:
    30 maart 2014
    Hoi meisie, geniet nog maar even van de laaste weken! Xxx
  3. Lisanne:
    30 maart 2014
    Hey chantie! Geniet van de laatste weekjes. Ook wij zijn aan het aftellen. We missen je wel hoor! Het gaat heel erg snel voorbij. Maar stiekem ben ik wel een beejte jaloers op je! Ben benieuwd na al je verhaleb.. buiten je reisblog om die ik trouw blijf volgen. blij dat je terug komt hoor!
  4. Opa van Remmen:
    31 maart 2014
    Hallo lieverd, wat gaat de tijd toch vreselijk snel,fijn dat alles zo goed gegaan is.we hopen dat je nu van alle kwade geesten verlost bent.
    Geniet maar lekker, tot gouw Oma/opa
    xxxjes
  5. Ellis:
    2 april 2014
    Joh, wat gaat dat snel hè? Hier kun je nog lang van nagenieten. Veel plezier nog even!
  6. Oma:
    3 april 2014
    Hai Chantal het einde komt met 'n lach en 'n traan,en zo hoort dat, je hebt een fijne gehad en kunt terug kijken op een geweldige tijd,want straks moet je weer in het gareel lopen,maar daar heb jij geen moeite .Ja het aftellen is begonnen voor jou en je maatjes, maar ook voor het thuisfront (in de breedste zin)teld met jullie mee wij kijken uit daar de ECHTE KNUFFEL.geniet nog lekker Liefs XXX O en O
  7. Marco:
    8 april 2014
    Geniet nog volop van je laatste dagen daar. Wel jammer dat je mooie reis en dus ook de reisblogs bijna voorbij zijn. Heb ze natuurlijk allemaal gevolgd en was erg leuk om te lezen.

Nogmaals veel plezier en tot snel op Nederlandse bodem weer! x